Cost per action або «CPA» (англ. ціна за дію) іноді також відома як pay per action або PPA — являє собою модель ціноутворення у рамках інтернет-реклами, де рекламодавець платить за кожну зазначену дію — наприклад, клік, перехід в середині сайту, заповнення форми, оплата замовлення, підписка на e-mail розсилку, завантаження файлу реєстрація на сайті та багато іншого. «CPA» вважається оптимальним способом закупки інтернет-реклами, так як рекламодавець платить за рекламу тільки коли бажана дія відбулася, при цьому бажана дія визначається самим рекламодавцем. Радіостанції, ТБ канали та друковані ЗМІ, також іноді пропонують цю модель, але це радше виняток, ніж правило. «CPA» найбільш пасує для рекламних кампаній, в яких інтернет є основним каналом продажу.
CPA іноді розшифровують як «Cost Per Acquisition», що має на увазі не просто якусь дію, а саме факт покупки, чи реєстрації (залучення) нового клієнта.
Формула для розрахунку моделі CPA
Ціна за дію CPA розраховується ось так: сума бюджету на рекламу, поділена на кількість обумовлених дій. Так, наприклад, якщо проводиться кампанія з бюджетом у 1000 грн, метою якої є продаж товарів, та в результаті кампанії продано 50 товарів, то ціна за дію (CPA) складає 1000/50 = 20 грн.
Типи дій
Дії, оплачувані рекламодавцем, в кожному конкретному випадку можуть бути різними. Але найбільш часто зустрічаються такі види дій:
- Ліди (модель CPL (cost per lead))
- Покупки (модель cost per sale)
- Відвідування кількох сторінок сайту
- Відвідування цільової сторінки сайту
- Завантаження файлу
- Перегляд ролика
- Перегляд прайсу
- Заповнення форми замовлення або зворотного зв'язку
- Реєстрація на сайті
- Підписка на розсилку тощо
CPA та CPL
Одним з видів CPA є генерація лідів, яка називається CPL (cost per lead). Мається на увазі, що при генерації лідів рекламодавець отримує контактні і демографічні дані користувачів, а в разі CPA він отримує послідовність дій, які можуть бути анонімними. Наприклад, участь в голосуванні, відвідування певних сторінок сайту, бронювання товару без вказівки контактних даних.
PPC, CPC та PPD
Pay per click (PPC) та cost per click (CPC) є формами CPA (ціна за дію) з кліком як дією. PPC, як правило, відноситься до платного пошукового маркетингу, елементом котрого є система AdSense від Google.
CPC, з іншого боку, як правило, використовується для решти дій, у тому числі, для email-маркетингу, контекстної реклами, тощо.
Крім того, pay per download (PPD) є ще однією формою CPA, де користувач завершує дію — завантажує вказаний файл.
Примітки
- Cost-per-click (CPC): Definition - Google Ads Help. support.google.com. Процитовано 13 грудня 2022.
- Khann, Sok (15 лютого 2017). . content26 (амер.). Архів оригіналу за 13 грудня 2022. Процитовано 13 грудня 2022.
- Staff, CodeFuel (23 листопада 2014). What is Pay-Per-Download?. CodeFuel (амер.). Процитовано 13 грудня 2022.
Посилання
- http://marketingterms.com/dictionary/cost_per_action/ [ 16 липня 2020 у Wayback Machine.]
- https://socialmediaexplorer.com/content-sections/tools-and-tips/why-cost-per-acquisition-is-the-only-metric-that-really-matters/ [ 26 вересня 2020 у Wayback Machine.]
- http://wordstream.com/blog/ws/2010/03/17/cost-per-action-advertising [ 18 липня 2020 у Wayback Machine.]
Ця стаття потребує додаткових для поліпшення її . (грудень 2018) |
Вікіпедія, Українська, Україна, книга, книги, бібліотека, стаття, читати, завантажити, безкоштовно, безкоштовно завантажити, mp3, відео, mp4, 3gp, jpg, jpeg, gif, png, малюнок, музика, пісня, фільм, книга, гра, ігри, мобільний, телефон, android, ios, apple, мобільний телефон, samsung, iphone, xiomi, xiaomi, redmi, honor, oppo, nokia, sonya, mi, ПК, web, Інтернет
Cost per action abo CPA angl cina za diyu inodi takozh vidoma yak pay per action abo PPA yavlyaye soboyu model cinoutvorennya u ramkah internet reklami de reklamodavec platit za kozhnu zaznachenu diyu napriklad klik perehid v seredini sajtu zapovnennya formi oplata zamovlennya pidpiska na e mail rozsilku zavantazhennya fajlu reyestraciya na sajti ta bagato inshogo CPA vvazhayetsya optimalnim sposobom zakupki internet reklami tak yak reklamodavec platit za reklamu tilki koli bazhana diya vidbulasya pri comu bazhana diya viznachayetsya samim reklamodavcem Radiostanciyi TB kanali ta drukovani ZMI takozh inodi proponuyut cyu model ale ce radshe vinyatok nizh pravilo CPA najbilsh pasuye dlya reklamnih kampanij v yakih internet ye osnovnim kanalom prodazhu CPA inodi rozshifrovuyut yak Cost Per Acquisition sho maye na uvazi ne prosto yakus diyu a same fakt pokupki chi reyestraciyi zaluchennya novogo kliyenta Formula dlya rozrahunku modeli CPACina za diyu CPA rozrahovuyetsya os tak suma byudzhetu na reklamu podilena na kilkist obumovlenih dij Tak napriklad yaksho provoditsya kampaniya z byudzhetom u 1000 grn metoyu yakoyi ye prodazh tovariv ta v rezultati kampaniyi prodano 50 tovariv to cina za diyu CPA skladaye 1000 50 20 grn Tipi dijDiyi oplachuvani reklamodavcem v kozhnomu konkretnomu vipadku mozhut buti riznimi Ale najbilsh chasto zustrichayutsya taki vidi dij Lidi model CPL cost per lead Pokupki model cost per sale Vidviduvannya kilkoh storinok sajtu Vidviduvannya cilovoyi storinki sajtu Zavantazhennya fajlu Pereglyad rolika Pereglyad prajsu Zapovnennya formi zamovlennya abo zvorotnogo zv yazku Reyestraciya na sajti Pidpiska na rozsilku toshoCPA ta CPLOdnim z vidiv CPA ye generaciya lidiv yaka nazivayetsya CPL cost per lead Mayetsya na uvazi sho pri generaciyi lidiv reklamodavec otrimuye kontaktni i demografichni dani koristuvachiv a v razi CPA vin otrimuye poslidovnist dij yaki mozhut buti anonimnimi Napriklad uchast v golosuvanni vidviduvannya pevnih storinok sajtu bronyuvannya tovaru bez vkazivki kontaktnih danih PPC CPC ta PPDPay per click PPC ta cost per click CPC ye formami CPA cina za diyu z klikom yak diyeyu PPC yak pravilo vidnositsya do platnogo poshukovogo marketingu elementom kotrogo ye sistema AdSense vid Google CPC z inshogo boku yak pravilo vikoristovuyetsya dlya reshti dij u tomu chisli dlya email marketingu kontekstnoyi reklami tosho Krim togo pay per download PPD ye she odniyeyu formoyu CPA de koristuvach zavershuye diyu zavantazhuye vkazanij fajl PrimitkiCost per click CPC Definition Google Ads Help support google com Procitovano 13 grudnya 2022 Khann Sok 15 lyutogo 2017 content26 amer Arhiv originalu za 13 grudnya 2022 Procitovano 13 grudnya 2022 Staff CodeFuel 23 listopada 2014 What is Pay Per Download CodeFuel amer Procitovano 13 grudnya 2022 Posilannyahttp marketingterms com dictionary cost per action 16 lipnya 2020 u Wayback Machine https socialmediaexplorer com content sections tools and tips why cost per acquisition is the only metric that really matters 26 veresnya 2020 u Wayback Machine http wordstream com blog ws 2010 03 17 cost per action advertising 18 lipnya 2020 u Wayback Machine Cya stattya potrebuye dodatkovih posilan na dzherela dlya polipshennya yiyi perevirnosti Bud laska dopomozhit udoskonaliti cyu stattyu dodavshi posilannya na nadijni avtoritetni dzherela Zvernitsya na za poyasnennyami ta dopomozhit vipraviti nedoliki Material bez dzherel mozhe buti piddano sumnivu ta vilucheno gruden 2018